Meest gestelde vragen

Hoe kan ik mijn product retourneren?

A. Via de winkel OAK schoenen

Met het ongedragen artikel in de originele verpakking (passen mag uiteraard wel) kun je naar de winkel komen (Hof 25 te Bergeijk)  om het artikel te retourneren of te ruilen. Je ontvangt het bedrag terug. Dit geldt ook voor Sale-artikelen. De kosten van retourneren bedragen €3,95.

B. Via de post

Stuur jouw ongedragen artikel in de originele verpakking retour. Met een de originele pakbon (mocht je deze niet meer hebben schrijf je gegevens en ordernummer op een briefje) Stuur het pakket op naar: OAK schoenen Hof 25 5571 CA Bergeijk. t.a.v. retouren. Bewaar je verzendbewijs goed.

De retourzending wordt binnen 5 werkdagen door ons verwerkt en op dat moment ontvang je een e-mail met daarin de bevestiging. Het totaalbedrag van jouw bestelling wordt geretouneerd we zullen dit zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten.

Bij een eventuele schade aan de retourzending of een ongefrankeerde zending heeft OAK schoenen de mogelijkheid om hiervoor kosten in rekening te brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, heeft OAK schoenen de mogelijkheid om dit in waardevermindering te brengen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je jouw bestelling wilt laten annuleren kan dit tot het moment dat je een verzendbevestiging hebt ontvangen per e-mail. Hierna is een annuleren niet meer mogelijk. Heb je meerdere artikelen besteld, dan kan alleen de gehele bestelling worden geannuleerd. Neem voor het annuleren van je bestelling contact op met onze klantenservice.

Wat is de levertijd?

Maandag t/m vrijdag:
Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis. Dit geldt alleen op werkdagen en als de artikelen op voorraad zijn in ons magazijn.

Zaterdag en zondag:
Bestel je op zaterdag voor 15:00 uur? Dan ontvang je de bestelling op maandag. Plaats je de bestelling op zaterdag na 15:00 uur of op zondag, dan ontvang je jouw bestelling dinsdag.

Hoeveel dagen mag ik mijn product op zicht hebben?

Je mag een product 14 dagen thuis houden om te beslissen of je het wilt hebben. Beslis je toch om het terug te sturen, dan kun je het ongedragen artikel binnen 14 dagen retour sturen of terugbrengen naar onze winkel: OAKschoenen Hof 25 in Bergeijk.

Ik heb een kapot of verkleurd product ontvangen. Wat nu?

Dit is heel vervelend. Met een kwaliteitscontrole voorafgaand aan de verzending proberen we dit te voorkomen. Als je onverhoopt toch een kapot of verkleurd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze klantenservice. Dan zorgen we voor een passende oplossing.

Welke klachten worden er niet vergoed?

Slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen, vlekken door (regen)water en vloeibare substanties en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn worden niet vergoed.

Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de aanbevolen onderhoudsartikelen te gebruiken die verkrijgbaar zijn in de online shop of bij OAKschoenen.

Hoe behandel ik mijn schoenen?

Je wilt je schoenen na aankoop zo lang mogelijk mooi houden. Om deze reden is het noodzakelijk dat je deze goed onderhoud met de juiste producten.

Bij ons is het mogelijk om direct bij je aankoop de juiste verzorgingsproducten voor je schoenen te bestellen. Bij elke schoen wordt aangegeven welke producten je het beste kunt gebruiken hiervoor. Wij verkopen het merk Piggy Proof, dit merk heeft wereldwijde bekendheid en staat bekend om zijn goede kwaliteit.

– Beschermen
– Voeden
– Reinigen

Hoe kan ik mijn producten het best onderhouden?
1. SPRAY IS OKÉ (BESCHERMEN):

Nieuwe schoenen gekocht? Spuit ze de eerste week drie keer in met de daarvoor bestemde spray. Dit beschermt je schoenen tegen vuil, stoot (regen)water af en voedt het materiaal. Herhaal dit proces daarna één keer per maand.

2. POETSWONDER (ONDERHOUDEN):
Voorkom kale neuzen of scheuren in het leer. Poetsen is de oplossing. Zet die schoenpoetskist regelmatig op tafel, smeer ze in met de juiste kleur, laat het tien minuten intrekken en wrijf uit. Met een kwartiertje poetsen per maand gaan je schoenen veel langer mee. Spray ze daarna in, is dat ook weer gebeurd.

3. DOE EEN WISSEL (AFWISSELEN):
Laat je schoenen relaxen. Wissel een paar regelmatig af, zodat ze de tijd hebben om te drogen. Het leer komt op deze manier ook tot rust. Zet je schoenen met schoenspanners op een neutrale plaats, dus niet te warm of koud.

4. DE WASSTRAAT (SCHOONMAKEN):
Vieze schoenen of kleine beschadigingen? Gebruik een soft gum voor gladleer, een cleaner stick en kleurdepper voor suède en milde shampoo voor je sneakers van textiel. Kom je daarna weer proper voor de dag.

5. UITGLIJDERS (GLADDE ZOLEN):
Last van te gladde zolen? Dat is zo opgelost. Ruw je zool op met een schuurpapiertje. De lak onder je schoenen is vaak onderdeel van het design, maar zorgt soms voor uitglijders.

Voor al het onderhoud adviseren wij Piggy proof producten. Krijg je problemen met je schoenen of andere producten na het inspuiten met een ander product dan Piggy proof, dan kunnen we je helaas niet tegemoet komen in de schade of kosten.

Heb je een vraag? Laat het ons weten